Arkadaşlar şirketimizin ağında şöyle bir sorun var.
15 gün önce şirketin modemi arızalandı. ve yeni bir modem aldık
Airties - rt211 model 125 mbps destekliymiş.
Önceki kullandığımız modem Usroboticsin bir modemiydi.
Bizim için önemli olan internet hızı değil. Ağ paylaşımında kullanılan Dosyalarımız programlarımız.
ve tabiki logonun çalıştırılabilmesi. Bunun için Bağlantı hızının yüksek olması çok önemli.
USRobotics modem kullanırken ağ hızında hiçbir problem yoktu.
Yeni modem geldikten sonra Airties - rt211 ağ bağlantısı bizi mahvetti. Rezalet bir durumdayız
10 gündür meseleyi çözemedik.
Ağda kullandığımız Muhasebe yazılımları diğer programlar, Uygulamalar dosyalar
açılmaz hale geldi. bir programın açılması için 5 dakika beklememiz gerektiği gibi
açıldıktan sonrada kullanılamıyor. Donuyor. Yani çok zor durumdayız.
Çağırmadığımız bilgisayarcı kalmadı.
Geliyorlar bakıyorlar bir iki ayar değiştirip gidiyorlar. işin içinden çıkamadık.
logoya girmek bir dert. girdikten sonra iş yapmak başlıbaşına bir dert oldu.
Bir faturanın kaydını yapmak için 3 dakka beklemek zorunda kalıyorum.
Şimdi kafama şöyle bişey takılıyor.
Acaba bu sorun, Ağ kartları ve Modemin hızlarının birbirleriyle uyuşmamasından kaynaklanıyor olabilirmi.
bozulan Usroboticsin modeminde böyle bir sorun yoktu. Hatta eski bozulan modemin 125 mbps desteği bile yoktu. 54mbps de çalışırken herşey normaldi.
Airties rt211 125 mbps hızında çalışıyor yazıyor.
Ağ kartımız USR 5417 PCI bağlantısıyla oluşturulan adaptörlerden buda 125mbps destekli.
Ama gel görki windowsun sağında bulunan ağ simgesinde 125mbps yazmıyor. 54mbps olarak gözüküyor.
Bu ne iştir anlayamadık. Şirketin ağı resmen çöktü.
Bu neden olabilir.
He türlü fikir ve öneriye açığım.
Görüşlerinizi bekliyorum. Teşekkürler.