En çok Satan / En çok sorun ve versiyon değişim. Arasında acayip bir tezatlık var. Onun için en çok satanın altına bakmak lazım 1, en çok sorunun altına bakmak lazım 2.
1- En çok satan; geçmişten beri Türkiye'de ilk yazılan ticari yazılım olma özelliği ve o zamandan beri değişmeyen bayi ve kullanıcı örgütlenmesi bunun en büyük sebebi. Çünkü Türkiye'de yazılım konusunda SAP tarzında yazılım kullananlar hariç çoğu kullanıcı programı alırken bilinçi bir şekilde almıyor. Yan komşu ne kullanıyor, benim sektörde şu adam ne kullanıyor hemen ben onu kullanayım. Hatta o kadar gördükki kurumsalım diyen firmalar arasında yeni aldığı personel Tiger biliyor diye, go daha çok lüks gelecekken tiger paket alanları. Bu Türkiye'deki ticari yazılım sektörünün en büyük handikap ve çıkmazı.
2- En çok sorun; Belli bir kalıp üzerine inşa edilmiş -ki bu kalıp ta 80 lerin mantığıyla yapılmış gelen talepler karşılığında eğme bükme yöntemiyle, özelleştir adı altında yeni versiyon adı altında paketlerle görürüz hep logonun ürünlerini. Söyler mi birileri bana logo Türkiye'nin en büyük sorunu olan dövize o kadar giden taleplere rağmen ne çözüm getirdi. Alabiliyormusunuz, takip edebiliyormusunuz aynı anda birden fazla dövizle cari sistemi. Kaç firma ödeme tahsilat sistemini, finans akış sistemini ne yapabiliyor. Şimdi yazım üstüne ben yapabiliyorum diyecek çok yorum olacak. Kaç kişi kullanıyor desem parmakla sayılacak kadar azdır. Bunu gibi örnekleri çoklaştırmak mümkün.
Demek istediğim şudur ki mutlaka yazılım firması kendi şirket menfaatlerini düşünecek. Ama birazda bayi ve kullanıcı dostu olacak, frengçe tabirle friendly olacak. Hem kullanım hemde taleplerin yerine getirilmesi.
Kolay gelsin.