Sorun tabloları güncelenemsinde yapıyor faturada bakım calıstır muhtemelen olur
sana gerekli komutları gönderiyorum
eritabanında fiziksel bozulma olabilir.Hasar oldugu anlasılıyor.Bunun için DBCC çalıştırılmalıdır.
VTYONET içerisinde ilgili veritabanı seçiliyken DBCC CHECKDB komutunu çalıştırın.
ya da SERVER da DOS penceresinde aşağıdaki komutu çalıştırın.
OSQL -S 127.0.0.1 -U SA -P -Q "DBCC CHECKDB ('LKSDB')" -o "c:\result.txt"
Komutu çalıştırdıktan sonra oluşan c:\results.txt dosyasını mail ile gönderin.
ARDINDAN =======>>>
Veritabanında hata bulunursa;
Veritabanında hata bulunursa,bunun için;
Öncelikle veritabanının "single user mod" da alınması gerekiyor.
Bu komut çalıştırılmadan önce veritabanına bağlı hiç bir kullanıcı veya uygulama olmamalıdır. Emin olmak için SQL Server servisi durdurulup başlatılabilir.
ilgili komut :
sp_dboption 'veritabanı_adı', 'single user', 'true'
Bundan sonra aşağıdaki komut çalıştırılmalıdır.
DBCC CHECKDB ('veritabanı_adi', REPAIR_FAST)
Daha sonra sorunun düzelip düzelmediği DBCC CHECKDB komutu ile kontrol edilmelidir. Düzelmemesi durumunda aşağıdaki komut çalıştırılmalıdır.
(Düzelmesi durumunda komutun sunduğu raporun en sonunda "0 allocation erros and 0 consistency errors" yazdığı görülmelidir.)
DBCC CHECKDB ('veritabanı_adi', REPAIR_ALLOW_DATA_LOSS)
Eğer veritabanı düzeldiyse, "single user" mod kaldırılmalıdır.
Yine düzelmediyse data veritabanı uzmanlarına ulaştırılmalıdır.
sp_dboption 'veritabanı_adı', 'single user', 'false'