1. Alinan ve verlien hizmet kartlarini ayni kartlar olmamasi cok buyuk bir dezavantaj'dir. Hizmet sektorunde calsina firmalar genellikle ayni hizmeti alip satarlar. Su anki urunlerde alinan ve verilen hizmet kartlarini bir birinden tamamen bagimsiz oalrak acmaktayiz. Yanitlariniz rica olunur....
2. Isletmelere gore esnek Alim-Satim-Odeme sistemleri degise bilir. Gunumuzde bir cok dunya devi olan Hipermarketlerin calisma mantigini hepimiz biliyoruz. Sozlesme cercevesinde belli kesintiler yapilarak odeme yapilir. Ornegin, 100 $ bir sevkiyat yaptiysak, anlasma geregi 4% nakliye, 5% promo indirim gibi hizmet anlasmaniz varsa, 100- 4%-5% direkt odeme yaparlar. SAP gibi programlar bu cozumu uzun zamandir sunmakta.
3. Yine ayni kabilden bir eksiklik : Kasa ve Banka hareketlerindeki islemleri mutlaka Karsi islemleri olan Alim_Satim hareketleri ile ilgileindirebilmeliyiz.
Ornegin, 10 faturanin odemesini birden yapiyorsak, banka havalesinde bu fislerin iliskisini (text olarak degil tabi ki) kurabilmemiz laizm. Daha sonra , odemesi yapilan fisler ve s. gibi raporlar alabiliriz.
konu devam edecektir..